Een optimale verbinding en contact met onze samenleving; we zien en horen wat er in onze samenleving gebeurt.
Onze communicatie is efficiënt, toegankelijk en betrouwbaar.
Wij zetten onze goede relatie met de media in voor het optimaal informeren van onze inwoners.
Wij zorgen voor maximale verbinding tussen collega’s, bestuur en directie (en onderling) met als doel krachtige samenwerking.
Resultaten 2022
Onze gemeentelijke website is ‘up to date’ en mensen vinden er goed de weg.
Wij luisteren naar onze inwoners en sluiten aan bij wat er leeft. Deze informatie hebben wij onder andere gebruikt bij onze advisering aan de organisatie. Een voorbeeld is dat de landelijke informatie over de Coronamaatregelen niet altijd paste bij de behoefte van onze inwoners. Zo hebben wij in onze berichtgeving de informatie aangevuld vanuit de vraag 'Wat mag er wel?' Een ander voorbeeld is dat wij aan de hand van reacties op berichten zien wat er leeft. Dit speelt bijvoorbeeld bij onderwerpen als de Oude IJsselbrug en de binnenstad. Als wij dat zien, zorgen wij ervoor dat alle relevante informatie wordt gecommuniceerd.
Wij hebben onze communicatiekanalen (doel)gericht ingezet. Zo zetten wij bijvoorbeeld onze kanalen succesvol in voor het werven van nieuwe medewerkers, wat blijkt uit de vele sollicitaties die wij ontvangen.
In 2022 heeft een aantal politiek-bestuurlijke processen, onder andere als gevolg van de coronacrisis, de energiecrisis en de oorlog in Oekraïne, veel inzet gevraagd van het communicatieteam. Er was extra advisering, woordvoering en interne communicatie noodzakelijk.
Deze pagina is gebouwd op 06/08/2023 14:55:48 met de export van 06/08/2023 14:47:44